keskiviikko 27. marraskuuta 2013

Hiusalan palvelumahdollisuuksia ja laatuvaatimuksia


Luova hiusalan työ pitää sisällään useita erilaisia tulonlähteitä myynnistä asiakasohjaukseen ja palvelutyöstä asiantuntijatehtäviin. Parturi-kampaajilla on kyky ja into toimia monissa tehtävissä laaja-alaista osaamistaan hyödyntäen. Jotta mielenkiintoiset työtehtävät löytäisivät tekijän ja tuotteet ostajan on parturi-kampaajan kyettävä erottautumaan joukosta ja kertomaan omista vahvuuksistaan (SWOT).
Tässä erottautumisessa tuotteistaminen tarjoaa monia mahdollisuuksia.Yleisesti sillä tarkoitetaan kuitenkin jonkin tuotteen, asian, palvelun tai osaamisen määrittelyä ja tunnetuksi tekemistä.
Tuotteistamisen tavoitteena on tehdä kohteestaan helposti kerrottava tarina, joka auttaa asiakkaita ymmärtämään sisällön mahdollisuuksineen. Tuotteistaminen helpottaa myös hinnoittelua sekä parturi-kampaamon toiminnan suunnittelua (TOIMINTASUUNNITELMA / LIIKEIDEA).
 Parturi-kampaajan ammattiosaaminen tarjoaa lukuisia mahdollisuuksia tuotteistamiseen. Alla on esimerkkeinä palveluista, joita parturi-kampaajakin voi tarjota:
tilaustyöt
asiakaspalvelu
luennot
julkiset tilaisuudet
yhteistyöprojektit
asiantuntujapalvelut
kotihoidon ohjaus
Parturi-kampaaja tekee päivittäin myyntityötä, myyden osaamistaan – usein vailla varsinaista myynnin ja markkinoinnin laaja-alaista koulutusta. Kiristyvässä kilpailussa menestyvät ne, jotka omaksuvat oikean palveluasenteen ja jotka osaavat markkinoida ja myydä asiantuntemuksensa vaikuttavimmalla tavalla. Nämä ovat keskeisiä alan palvelun laatuvaatimuksia.

Muun osaamisen arviointitehtävä:
a) Kartoita TOP- yrityksesi laatuvaatimuksia sekä millaisia palvelumahdollisuuksia siellä Käytetään tai suunnitellaan.
 b) Ideoi yritykselle yksi sinun mielestä sopiva palvelutuote.
Dokumentoi tehtävät tuotokseesi.

2 kommenttia:

  1. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista